miruna_lavinia: (Candles)
[personal profile] miruna_lavinia
Mai bine suna cu diacritice: Pe coline cu bița, către Colibița.

Incep cu o mica povestire: inainte de accident imi depusesem o cerere de concediu, pentru ca sa pot merge in excursie cu bicicleta la Borsec. Ei, eventual, nefericitul accident a avut loc si mi-a intors viata cu 360 grade, cu susul in jos, cu josul in sus... adica m-o lasat cu falsa impresie ca ranile pricinuite au sa ma urmeze... in mare ele mai dor si in ziua de azi, dar nivelul de a suporta durerea e mult mai mare decat durerea in sine.

In cele din urma, am mers la Borsec, doar ca sa fiu extrem de dezamagita de cel mai deprimant loc din tara.
Postarea despre Borsec se gaseste aici: miruna-lavinia.dreamwidth.org/44854.html

Renuntasem la ideea de ma merge la Borsec cu bicicleta, sau a mai merge cu bicicleta pe un traseu greu cativa ani... iar anii trec asa de fain, si vine si momentul realizarii.

Am propus de ceva vreme sa mergem cu bicicletele la Lacul Colibita.

Auzisem in stanga si in dreapta ca locul este foarte frumos, si mi-am zis ca trebuie sa dau o incercare.
Norocul nu a tinut asa de mult cu mine cum am crezut. Nu am gasit cazare. Totul full pana la refuz. Incepusem sa ma ingrijorez, eram obligata sa caut in alte sate. Noroc ca am gasit o pensiune faina in Bistrita Bargaului, unde m-am simtit bine, am avut parte de gratar, linistea vietii de la tara.
De acolo planul a fost simplu, sa urcam pe biciclete si sa mergem la lacul Colibita. Suna simplu nu? Normal. Pana la partea practica.

Calatoria a durat undeva la doua zile jumate, fiind una din acele calatorii facute intr-un timp scurt, nu eram chiar asa de pregatita sa merg cu bicicleta pe traseu asa ciudat, adica de ce ciudat?

Din Bistrita Bargaului e vorba de aproximativ 12 km de urcus continuu cu bicicleta si o serie de serpentine. Lucru care eu nu l-am facut niciodata, si a fost mai mult decat o aventura sa urc.
Cu opriri dese, fara graba, privind fiecare peisaj m-am putut delecta, in comparatie cu masinile si camioanele care treceau pe langa noi, sa fim niste observatori buni ai naturii: cascade, vai, aerul mai racoros de munte.
A durat doua ore sa urc, cu mentiunea ca am mers incet, este si asta o tactica de a pedala incet la deal.

Lacul Colibita este un lac extraordinar de frumos, aflat in munti, iar simpla sa prezenta e o oaza de zen, un refugiu mintal mai degraba. Merita vazut, ba chiar merita mers de-a lungul sau.

photo DSCF9329 copy_zpsvu1x2ctd.jpg

photo DSCF9374 copy_zpshk8eik8k.jpg

photo DSCF9375 copy_zpst7gonu54.jpg

photo DSCF9385 copy_zpstl7cvqll.jpg

Pentru ultima zi a excursiei mele, m-am putut bucura de o vizita in orasul Bistrita, unde am observat un iaz cu pesti (*carasi, koi si un clean) si instant m-am simtit de parca priveam la picturile cu nuferi realizate de Claude Monet.
Am avut posibilitatea de a urca in varful turnului Bisericii Evanghelice si am avut o panorama extraordinar de frumoasa asupra orasului, si in departare Muntii Rodnei rasareau deasupra dealurilor.

Orasul Bistrita este un oras mic dar atat de bine amenajat incat imi este greu sa cred ca in orase usor mai maricele (adica cum e Targu-Mures) care isi permite sa aibe un centru inchis masinilor, un stil arhitectural intretinut, un turism bine dezvoltat, parcuri frumoase, cum este si cel din poze unde este acel iaz cu nuferi si pestisori, unde mai pui ca sunt si piste de biciclete, ceva ce orasul Targu-Mures nu-si permite sa ajunga la o asemenea frumusete.

photo DSCF9388 copy_zpsuc8nweb3.jpg

photo DSCF9436 copy_zpsfsnwawtr.jpg

photo IMG-20170602-WA0034 copy_zpsic1mice5.jpg

de Miruna-Lavinia

-Cine viziteaza acest cont poate lasa comentarii sub anonimat, fara sa isi creeze cont-